مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21172 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

راه رهائي از عذاب وجدان و دروغ هائي كه گفته ام چيست ؟
راه رهايي از عذاب وجدان در رابطه با گناه و دروغ هايي كه گفته ايد، همان توبه واقعي و توجه به خداست و اگر باتوجه و خلوص يك مرتبه هم استغفار نماييد، خداوند مي پذيرد. بهترين ذكر براي ياد خدا و توجه به او نماز است. در قرآن آمده است: {/B«أَقِمِ اَلصَّلاةَ لِذِكْرِي {w10-12w}{I20:14I}/}؛ براي ياد من نماز را به پا داريد». بنابراين شما سعي كنيد نمازهاي واجب را در اول وقت و با توجه بخوانيد و اگر روزه قضاي واجب بر ذمه شما نيست و قدرت بدني داريد، گاهي روزه مستحبي بگيريد و از نمازهاي نافله خصوصاً نماز شب غفلت نكنيد. البته تكرار ذكر «{/Bلا إِلهَ إِلاَّ اَللَّهُ» وَ{w3-7w}{I47:19I}/} ذكر صلوات هم خيلي خوب است مخصوصاً ذكر «{/Bلا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ اَلظَّالِمِينَ {w16-24w}{I21:87I}/}» كه مشهور به ذكر يونسيه است و اگر در حال سجده و در مكان خلوت و با توجه باشد، خيلي باعث صفاي دل و از بين رفتن افكار غير خدايي مي شود. البته در رأس همه اينها انجام واجبات و ترك محرمات است. ضمناً اين كه نوشته ايد از زندگي بي زار هستيد، علت عمده اش همين غفلت از خداست؛ زيرا وقتي دل انسان جايگاه خدا نشد شيطان بر آن چيره مي شود و افكار شيطاني در آن جايگزين مي گردد. اما اگر انسان به هدف از آفرينش كه همان معرفت خدا است توجه كند و از دستورات پيامبر(ص) و ائمه(ع) كه بهترين راه انسان سازي و تكامل انسان است پيروي نمايد، دلش نوراني مي گردد و مي فهمد كه راه خيلي روشن است. آن گاه هرگز سرگردان و مضطرب نمي شود و دلش با ياد خدا آرام مي گيرد. شما بايد درباره زندگي معصومين(ع) و بزرگان دين مطالعه كنيد و ببيند كه چه قدر در راه ساختن خود و جامعه زحمت كشيدند و اين طور نبود كه با مواجه شدن با يك مشكل، فوراً از زندگي قطع اميد مي كردند و... قرآن مي گويد: {A{/Bلَقَدْ خَلَقْنَا اَلْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ{w1-5w}{I90:4I}/}A}؛{M ما انسان را در رنج آفريديم M}». بدين معنا كه زندگي انسان در اين عالم توأم با رنج و زحمت است و تا رنج نبرد به جايي نمي رسد و آن را حتي مطلق - كه ما و شما طالب آن هستيم - اصلاً در دنيا وجود ندارد؛ چه اين كه در حديث آمده است كه: خداوند راحتي را در بهشت قرار داده و مردم در دنيا دنبال آن هستند و هرگز پيدا نمي كنند». بنابراين بايد خودتان را براي مبارزه با مشكلات زندگي آماده كنيد و باتوجه به خدا و طلب كمك از او پيش برويد ان شاءاللَّه موفق خواهيد شد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.